Enää viisi päivää

Kirjoitanpa tähän hieman opiskelujen edistymisestä. Enää on jäljellä viisi normaalia lukiopäivää, ja sitten alkaa kaikkien odottama… koeviikko!
 
Tänään haukuimme taas Laurin* ja TrakTorin* kanssa ensi vuonna alkavaa 75-minuuttisten oppituntien systeemiä. Liitän tähän alustavan lukujärjestykseni ensi vuoden ekalle jaksolle – pitääpä opetella hyödyntämään hyppytunteja vapaa-aikana. Pakko sanoa, että onneksi pääsen pois lukiosta ensi vuonna!
 
Autokoulu on edennyt siihen pisteeseen, että yritän tällä viikolla suorittaa teoriakokeen, ja sitten onkin enää hieman ajotunteja ajettavana. Kesällä pitää tarjoutua ajelemaan, että saan kokemusta ja harjoitusta.
 
Btw, olen saanut ensi kesäksi kesätöitä isän työpaikalta. Onneksi, sillä nyt alkaa olla korkea aika hankkia työkokemusta (CV:täkin ajatellen). Olen kesätöissä ehkä kuukauden, mutta hommaa riittää siitä eteenpäinkin. Minun pitää lukea yo-kirjoituksiin. Tänään ilmoittauduin kirjoittamaan syksyllä biologian ja ruotsin – maksoi 70 €.
 
OPO painosti minua kovasti lukemaan kemiaa ensi vuonna. Oikeastaan se on ihan hyvä asia, olen itse suhtautunut kemiaan liian kevyesti. Se ei kiinnosta minua ollenkaan niin paljon kuin fysiikka, joten en ole juuri lukenut sitä. Mutta lääkiksen pääsykokeissa tarvitsen todellakin kemian pitkää oppimäärää. Joudun lukemaan osan itsenäisesti. Voi, joskus pari kuukautta sitten ajattelin vielä, että kolmannesta vuodesta tulee tosi kevyt. Mutta nyt pitääkin opiskella itsensä takia. Tieto lisää tuskaa.
One response to “Enää viisi päivää

  • Seiuchi

    Haa, sinä oot suunnilleen justiin samassa vaiheessa lukiossa ku minä o_O. Onneksi täällä ei mitään iäisyyden kestäviä tunteja ole (vaikka opettajat konservatiivisia tiukkapipoja onki, nii kai niissä joku inhimillisyyden häivä on).
    Minä oon jo päässy teoriakokeen autokoulussa (ekalla läpi *nodnod*) ^^, ajokoe on ens tai sitä seuraavana keskiviikkona o_O. Kiittänen Allahia ja Sauronia ja niitä muitaki siitä että autokoulun opet on niin kärsivällisiä. Vaikka mikään tuskin veti vertoja mitä tapahtu minun serkulle. Sen kaverin piti ottaa kavereitaan (esim. serkkuni) mukaan yhelle ajolle, ja sitte se pääty ajamaan väärällä kaistalla ja rekka tuli vastaan. Opettaja vaan sano rauhallisesti että "T ä m ä e i o l e m e i d ä n k a i s t a m m e." ja kääns rattia. XD
    Yo-kokeet on niin kalliita T_T. Minä kirjotan syksyllä enkun ja hissan…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

