Kyllä minä

Vaikka pakkanen on vähän lauhtunut perjantain 25 asteesta, ulkona on edelleen kylmää! Lauantaina kylmä viima vielä pahensi tilannetta huomattavasti. Enpäs ollutkaan paljoa ulkona! Nyt lämpötila on ehkä -17 astetta.

Isäni asuu vanhahkossa omakotitalossa, joka kaipaisi eristeremonttia. Minulla on vintillä oma huone, joka ei oikein ehtinyt lämmetä viikonlopun aikana. Mutta alakerrassakin oli aika vetoisaa, mikä johtuu parista vanhasta väliovesta.

Puhuimmekin, että olisi aika paha, jos sähkö tosiaan "loppuisi", kun talo on sähkölämmitetty. Keittiössä on vanha puuhella, jonka avulla tosin saisi edes keittiön lämpimäksi nopeasti.

Isän auto on huollossa, joten minun oli tultava kotiin (äsken) bussilla. Valitettavasti olohuoneen kello edisti, joten lähdin kauas pysäkille etuajassa. Sain ensin kävellä 10 minuuttia ja sitten odotella toiset 10.

Mutta kuten tiedämme, Suomi voitti talvisodan, koska suomalaiset olivat tottuneet kovaan pakkaseen toisin kuin idän toverit. Ja Aamulehden pilapiirroksessa ukkeli sanoi: "Taas on yksi huoli vähemmän. En pelkää enää kasvihuoneilmiötä." Löydä hyvät puolet kaikesta.

3 responses to “Kyllä minä

  • Unknown

    Ihan varteenotttavia ongelmia. En pitkästä aikaa (n. 2 vuotta) tuntenut kasvojeni jäätyvän ja putoavan pois, vaikka olikin noin -25 pallo C. Yleensä on ollut ulkona liikkuminen hirveää tuskaa. Lauantaina poljin 5-6 km urheilutalolle eikä kylmyys juuri häirinnyt, mitä nyt ilma oli niin ohutta että oli vaikea hengittää.

  • A

    Mä sain vähän aikaa sitten vitsisähköpostin, jossa vertailtiin suomalaisten ja muitten tekemisiä tietyissä lämpötiloissa. -70 asteen kylmyydessä siperialaiset muuttavat Moskovaan ja suomalaisilta palaa pinna, koska Kossua ei voi enää säilyttää ulkona…Niin, tulin siis haastamaan sut omituisuuksien meemiin. Sun pitäisi kertoa 5 sun omituisuuttasi ja haastaa 5 muuta ihmistä mukaan. Mä tosin haastoin vain 2, koska en täältä edes "tunne" kovin montaa ja en tykkää laittaa vahinkoa aina kiertämään. Jos kiinnostaa mun omituisuudet, ne löytyy mun sivuilta.

  • svensk

    Kyllä maistui kahvi tänään koulussa, mutta ei tarvinnut juoda sen takia että oli kylmä vaan että jaksoi rupatella naisille!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

