Ensimmäinen sairauspoissaolo

Tänään taitaa olla ensimmäinen kerta lukioaikana kun olen poissa oikean sairauden takia. Viime vuonna olin 2 tuntia kotona vatsakivun takia, taisin olla silloin stressaantunut.

Minulle on tyypillistä kurkkukipu 1–2 kertaa vuodessa, syksyllä tai keväällä. Jotain flunssaa se sitten on, jollei tällä kertaa (lintu)influenssaa. Tänään olisi ollut kai rottien leikkaamista ja äidinkielessä väittely ja ehkä (TrakTorin allaolevasta viestistä päätellen kyllä) esitelmä, saksassa Laurin* mukaan sanakoe. Rottien leikkaamisen takia kouluun olisi ollut kiva mennäkin.

TrakTori* kuitenkin kehtaa väittää, että olisin poissa tarkoituksella! Hän on mukana siinä ryhmässämme, jossa pidämme äidinkielessä esitelmämme.

TrakTori on tosiaan tietävinään jostain jotain. Lähetin hänelle sähköpostissa sen esitelmäsuunnitelmamme, ja häneltä tuli sitten vihainen viesti. Voit lukea seuraavasta, miten "asiallinen" viesti oli:

…paljon hyötyä, tosi. Paitsi ei mitään. Perkele, perkele. Satuit tänään sitten just olemaan poissa. Tärkeä päivä… Vit.. Sairas, just.
– TrakTori

Huomatkaa "voima"sanojen ahkera käyttö.

Itse olin lähettänyt hänelle seuraavan viestin:

Olen nyt flunssassa. Siltä varalta, että esitelmä on tänään, lähetän sinulle tiivistelmän sähköpostiin [TT:n sähköpostiosoitteen alku]

Aikamoista käytöstä; TT kehtaa syyttää minua, vaikkei itse edes tiedä, onko syytteelle aihetta. Ei ole kovin kivaa istua täällä kurkku kipeänä ja vastaanotella aiheetonta arvostelua.

Ei tosin sillä, etteikö tämä olisi hänen tapaistaan: yläasteella hän syytti minua vihaisena siitä, kun en mennyt liikunnassa uimaan (minulla oli ollut yskä n. kolme viikkoa yhtäjaksoisesti). Yhteistä tähän tapaukseen on myös se, että kummassakaan tapauksessa se, etten ollut paikalla, ei ollut mitenkään TrakTorilta pois. Ei hänelle edes koidu lisähommia siitä, että olen poissa, sillä ryhmäni antaa luultavasti minun osuuteni esitelmästä eräälle toiselle henkilölle, jolla olisi muuten ollutkin tosi vähän hommaa. Kyseessä on siis vain kateus siitä, etten minä joudu tekemään jotain, mitä hän joutuu. Todellisuudessa esitelmä ei edes tietenkään olisi ollut niin kamala juttu, että olisin sen takia lintsannut (vaikka minulla onkin se esiintymis…kammo?) Minulla ei siis ole mitään syytä lintsata! En edes tiedä, oliko se esitelmä tänään.

Jos olisin tänään pakottautunut kouluun, en olisi sitä paitsi muutenkaan voinut osallistua väittelyyn enkä esitelmään kurkkukivun vuoksi. Ja sairaushan siitä olisi pahentunut. Aamulla ei todellakaan ollut sellainen olo, että olisin voinut lähteä kouluun!

No, sanokoon TrakTori mitä haluaa, pääasia että itse tiedän olevani oikeassa.

EDIT 11.11.2005: TrakTori sanoi koulussa, ettei tarkoittanut viestiään vihamieliseksi/syytteleväksi. Olisiko noin? Huomauttaisin kuitenkin, että kirjoitin tämän blogimerkintäni kuumehouruisena. Olen syyntakeeton!! 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

